Tuesday, June 19, 2012

Bila aku diam

Kadangkala kita berdiam diri bukan kerana kita telah melupakan, tetapi itu tandanya kita memberi masa untuk seseorang itu bersendiri, untuk berfikir dan untuk memberi ruangan kepada mereka menguruskan kehidupan mereka sendiri. Mungkin mereka memerlukan masa mereka tanpa gangguan dari sesiapa. Kadangkala, tindakan kita mungkin akan merimaskan sahabat kita tanpa kita sedari. Walaupun kita berusaha untuk memahami mereka dan mendampingi mereka disaat mereka susah dan senang, tetapi tiada siapa tahu niat suci kita itu melainkan Allah S.W.T. Kita cuba untuk menjadi sahabat yang terbaik untuk mereka, kerana itu aku diam untuk sementara waktu. Tetapi diam aku bukan sediam-diamnya, kerana dalam diam aku memerhatikan mereka dari jauh untuk memastikan semuanya dalam keadaan baik dan doa ku sentiasa mengiringi mereka walau dimana mereka berada. Semoga Allah sentiasa melindungi mereka. InsyaALLAH. Ambillah masa mu wahai sahabat. Sesungguhnya aku sentiasa menunggu sapaan dari mu. Semoga sapaan mu sempat ku lihat sebelum aku menutup mata.


nick-aqielah@miahalieqa

2 comments:

Anonymous said...

nice speech...keep thinking like this..n believe me..u will be among a great person n will get a fantastic and true friends...


-selalu memerhati mu dr jauh-

nick-aqielah a.k.a miahalieqa said...

salam ukhwah sahabat... :)