Tuesday, January 3, 2012

SaLam 2012.. :)



Assalamualaikum semua... ' SELAMAT TAHUN BARU 2012' kepada semua..
x sangkakan dah 2012, rasa kejap je masa berlalu..
agak-agaknya la kan, cukupkah usaha dan amalan yang kita buat sepanjang tahun 2011 yang lalu? 
haaa... kalau rasa masih kurang tu boleh la mulakan dengan azam baru. Tambahkan usaha dan amalan kita ye..
Masa x tunggu kita, bila-bila masa je kita boleh 'dipanggil' untuk mengadap Ilahi'. So, pandai-pandailah kita menguruskan masa ye.. :)


Ramai yang memberi pandangan negatif terhadap 2012, kenapa ye? boleh saya tahu?
adakah disebabkan pengaruh cerita 2012? betul ke dunia kiamat pada 2012? tertanya-tanya saya, adakah pengarah filem 2012 menyambut 2012? hehehe.. wallahualam..
Hurmm... sebagai seorang muslim, mentaliti kita seharusnya berfikir secara islam. Bukan menerima bulat-bulat pendapat barat. Mereka hanya menilai sesuatu berdasarkan kajian semata-mata sedangkan kita sebagai islam, kita ada Allah, kita ada nabi dan rasul dan kita juga ada Al-quran sebagai pegangan. 


Nabi saw. bersabda:
“Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian beliau menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam a.s, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”. – Hadis Riwayat Muslim.



sesungguhnya kiamat itu benar, tetapi bila kiamat itu terjadi tiada siapa boleh memberi jawapannya kerana itu adalah rahsia ALLAH SWT. Kita sebagai manusia dan sebagai muslim seharusnya percaya dengan apa yang tertulis didalam Al-Quran. Bukan percaya kepada teori manusia semata-mata. Tidak akan tercapai oleh akal manusia memikirkan  tentang rahsia ALLAH.  Yang kita hanya perlu lakukan hanyalah beriman dan bertaqwa kepada ALLAH.  Semoga kita semua akan tergolong di kalangan orang-orang yang beriman. Amin..


Wallahualam.. 
nick-aqielah @ miahalieqa