Sunday, April 15, 2012

       Jika ku hadir untuk disakiti
       Biarlah ku pergi jauh dan sendiri
       Tanpa ada kamu siapapun di sini ku menangis
       Kebodohanku telah anggap dirimu 
       Kan baik hatiku butakan hatiku
       Kau pergi saja tak ku tahu, ku tlah layu
       Mungkin karnaku terlalu mencintaimu
       Ku terluka 
       Kemana ku berlari 
       Kemana aku kan pergi 
       Ku cintai namun benci
       Caramu mencintaiku



Setiap hari aku menghitung sisa-sisa waktu yg tinggal dan merenung buat kali terakhir wajah itu. Dan akhirnya wajah itu akan pergi jua berlalu seperti angin yang menyinggah dan membawa daun-daun kering. Yang tinggal hanyalah sebuah kenangan yang mungkin akan luput di minda yang lemah. Terkadang air mata ini mula merembes keluar melimpah dari kolam mataku. Kenapakah begitu? mungkin inilah takdirnya, setiap yang datang itu pasti akan pergi. Duhai sahabat, sesungguhnya pertemuan ini sungguh singkat, tetapi bagaimana harus aku pertahankan kerana takdir itu tetap akan menjadi takdir. Tidak mungkin dapatku ubah takdir yang telah tercatat itu. Namun, aku tetap bersyukur kepadaNya kerana mempertemukan aku dengan sahabat yang telah banyak mengubah hidup ku untuk mengenal sang Penciptaku dengan lebih dekat. Terima kasih Tuhan kerana mengirimkan sahabat yang baik untukku walaupun hanya dalam jangka waktu yang singkat. Ya Allah, tolong aku untuk menerima kepergian sahabatku ini. pertemukanlah kami semula suatu hari nanti. Sesungguhnya aku menyanyangi sahabatku ini kerana Mu ya Allah. 

"Ukhwah yang terbina tidak akan terputus walaupun jasad terpisah" 

kata-kata yang kau coretkan untukku, insyaALLAH akan ku ingat sentiasa.


by:nick.aqielah@miahalieqa

No comments: